Naše čerstvé recenze jsou protkávány pověstnou Červenou nití smutku. A čiší z nich i nostalgický povzdech nad soumrakem VIDEOKAMER. Ale protože nohavice se nemají vyhrnovat, když brod je ještě daleko, neházíme pomyslnou flintu do žita...
Minská 37, Brno 616 00
Tel.: 541 218 591 a 601 331 994
E-mail: info@videokamery.cz
Po - Pá: 10:00-17:00
Re: WorkShop 21.3.09
to appalacio, Tomas:Dobré pivečko a dobré jídlo mám rád. Proč "starecek", no je mně už 62, to pouhé konstatování. Kdykoliv si rád sednu a "pokecám". A v Dobrušce nebo u nás na Jihu.
Re: WorkShop 21.3.09
appalacio je můj člověk. stařečka znám trochu osobně a myslím, že je to fajn člověk a steně tak si myslím, že fajn člověk bude i Pavel, soudě z jeho ochoty vždy nějak poradit a pomoci. Myslím, že vše trochu plyne z nepochopení obou stran a urážky a vzájemné osočování nejsou na místě. Pivečko a osobní poznání by jistě ledacos zahladili.
Re: WorkShop 21.3.09
ufff..tady se to rozjelo. Přemýšlel jsem, zda mám reagovat, normálně bych si servítky nebral, ale tady si to dva, musí vypovídat sami. .-)) Snad jedině, by mi to nepřísluší, ale vlákno se docela natahuje a čekat, když chci číst poslední příspěvky, se mi moc nechce, pošlete si pár e-mailů a pak nám napište výsledek, že si dáte spolu na WS2 pivko .-)).
Re: WorkShop 21.3.09
A REAKCE VěCNÁ - 1. Co se týče tvé účasti na WS, zkus se jako každý jiný slušný člověk zeptat organizátorů Boba a Petra Jelínka na program a podle svého zájmu o něj buď přijeď nebo nepřijeď (bez neslušného obviňování druhých). 2. Co se týká tvých komentářů k diskuzi účastníků posledního WS, kde si vzájemně hodnotíme své veřejně poskytnuté ukázky, vyjadřuj se prosím (jako každý jiný slušný člověk) konkrétně a věcně k jednotlivým ukázkám a názorům. Tvůj obecný (opět zbytečně obviňující) výkřik, že nás nezajímá obsah ukázek, jen nějaké technické prvky, to je hrubé zkreslování (veřejně dostupné .-) ) reality. 3. Vyzdobit tyto dvě tvé "perly" navrch ideologickým nesmyslem, že AMATÉR (tebou zdůrazněno) se zajímá o obsah ukázek, zatímco "profesionál" (tebou ironizováno uvozovkami) se o obsah nezajímá, to považuju skutečně za zvláš otřesný příklad toho, jak se o práci s kamerou, střihem a celkovém vyznění prací diskutovat nemá (pro tvou informaci, na WS byli drobní podnikatelé a "čistí" amatéři zastoupeni cca 1:1, každý sám za sebe pak uvedl, v čem se považuje za znalého - méně či více - svou související profesní praxi či odbornost a v jaké oblasti se pohybuje čistě jako "amatér", člověk pracující pouze pro radost). Třídit účastníky WS a jejich přístup podle jejich profesního životopisu, to ale považuju za tvé skutečně nechutné kádrování (zvláš pokud toto vztahuješ k jejich přístupu k obsahu děl; tedy podle tebe živnostníky obsah jejich práce nezajímá, amatéry ano .-) ). To je skutečně přístup hodný politruka minulého režimu (nikoliv příznivce oboru). Pro mě osobně je pak tvůj "příspěvek" příkladem pokrouceného a vylhaného (ideologicky pojatého) žvástu, kde jde nejspíš o nějakou tvou obavu, že se vzdálíš své chalupě a knedlíkům, kde jsi králem, a vstoupíš do "nejistého prostředí", kde by ti někdo mohl říct i nějaký jiný názor, než jsi asi zvyklý slyšet (vzhledem k tomu, jak pořád někoho z něčeho obviňuješ). Napsal jsi: "Nebudu vám překážet" - obviňuješ nás tak vlastně všechny, už radši předem. Že ne ty, ale my můžeme za to, že nepřijedeš; to je skutečně dost zbabělé. Chybu raději hledej u sebe (a neschovávej se za falešně laskavou přezdívku stařeček). Je to jen slabošské, strach je totiž "stařečku" normální věc.
Re: WorkShop 21.3.09
Takže, pokud nechceš, aby se druzí důrazně proti tobě vymezovali, tak nepiš takovéto nesmyslné výkřiky. Ano - tvá velká písmena na nás křičí - jsem amatér, nemohu s vámi jet, vás obsah nezajímá a mne ano! - To bych z tebe opravdu blil, dědku :-))) .
Re: WorkShop 21.3.09
Vš, co jsi zde nakydal, je "mimo". Nikdo "jen o technice" nemluví, naopak příští ws má program kompozici obrazu, techniku ovládání kamery, dtřihovou skladbu. Ke střihové skladbě jde i většina připomínek v tomto vlákně - tak odkud máš ty své poznámky!!! Prostě jsi zase něco nepochopil a napadl jsi ostatní a mě, že se nebavíme o obsahu - pravý opak je pravdou, politruku, nauč se číst.
Re: WorkShop 21.3.09
Tady ti zkopíruju, cos napsal a na co reaguju (lži, nesmysly, hovadiny) - Tak teď už skutečně "teoreticky" vím, proč jsem se, ačkoliv nemohl, nezúčatnil WS-0. Chápu sice "profesionála" Pav1a, ale já, narozdíl, jsem BYL a BUDU vždy AMATÉREM ! Pro mne bylo a bude jediným kritériem OBSAH. Pro mne dělají OBSAH živí lidé-nálada, krajina a s nimi to vše okolo. Technické hrátky (AVID je určitě umí) jsou pro mne mimo. Asi tedy nebudu ani příště. Vy máte jiná zadání - kritéria - já také. Nebudeme si tedy překážet. Stejně všem přeji jen to nejlepší světlo a dobrý záběr ... - Takovýhle kraviny tu NIKDO jiný nepíše, politruku :-)) .
Re: WorkShop 21.3.09
jsi byl politruk :-) ?. Přecti si svoje poslední príspevky, a víš kdo a co (koho) tady napadá. Ale dokud lidi jako ty budou měnit příčinu a následek, kroutit diskuze a rejt do lidí jen proto, že si spolu sešli a něco si řekli (a řékají), potud mi bude stát (už asi provždy) tě kopnout do správné části těla. Osobně tě ale spíš potkat už nechci, jsi zjevně pěknej podrazák (mělo by to své následky).
Re: WorkShop 21.3.09
Ach, Pav1e, myslel jsem si, že už nebudu vůbec reagovat, ale kamarádi mě "šouchli". Přeješ si "diskuzi, výměnu informací ...", ale mezitím stále mne napadáš. Já nejsem žádný "pravověrný...", jsem jen skutečně ten obyčejný... To vskutku není diskuze, co tady bohužel předvádíš. Já nic nehodnotím, vždy jen konstatuji svůj názor a svůj pohled. Když si já např. myslím, že bych se mezi vás nehodil, a nahlas to sdělím, dostane se mě od tebe ponaučení ... A proč bych já nemohl mít jiný názor nežli ty nebo jiní, beru vám snad já názory vaše? Dle tebe jsou moje vyjádření "žvásty", napsal jsem někdy o tvých (či jiných) něco podobného? Chceš diskuzi, no právě, diskutujme, ale nenapadejme se. Tedy už jenom závěr (né hovadiny ...), jak se vyjádřil i Správce (chystám se do Brna na "výlet" !), přejme si to dobré světlo a dobré záběry a ostatní je na každém zvláš. Někdo má rád holky, jiný vdolky (to je zase ...). No a já mám rád obojí, ale hlavně to vepřové s knedlíkem, zelím a pivečkem ....
Re: WorkShop 21.3.09
Nechápu, proč hodnotíš tak nesmyslně (ideologicky) akci, na které jsi nebyl, jsou to skutečně žvásty. WS je od toho, aby si lidé vyměnovali informace, to jen ty to pořád nesmyslně kastuješ, prohlašuješ se "za pravověrnýho amatéra", který tam prý jet nemůže. Panebože, to jsou ale hovadiny :-)))) (nevěřím tomu, co nám všem i mně osobně zase podsouváš za nesmysly).
Re: WorkShop 21.3.09
Pav1e, já nemoralizuji, jenom vidím ten svět okolo sebe trošku jináč. To není ideologie, ani žádné žvásty. Ty vidíš svůj svět přes absolutně dokonalý obraz, proč by né, já ti jej přeji. A nech zase ty mě ten můj. Co je na tom proboha divného? Já se rád s kamarády toulám přírodou, tu a tam natočím něco v hospůdkách či klubech (nikde není samozřejmě dokonalé světlo, bývá zahuleno ...). Jsem nešastný už jenom z toho, že kvůli zvuku musím furt sebou tahat ten Rode SVM. No a pak už skutečně jen ten nejjednodušší střih. Bez jakýchkoliv vylepšování. Tak, asi tak. Věř, žádná ideologie v tom není.
Re: WorkShop 21.3.09
souhlasím..to, že jsme se pustili do detailnějšího dialogu ohledně videa nemá nic společného s příjemný setkáním, poklábosením ovšem a o ničem, ohledně videa. Někdo je na techniku, někdo na obsah, někdo na kecy, někdo holky a někdo na vdolky .-))))
Re: WorkShop 21.3.09
Stařečku, co to proboha zase meleš? To jsou žvásty plný nějaký ideologie, nejde ti vůbec o reálné věci, promiň. Už zasepřehnaně moralizuješ, politikaříš a meleš blbiny - za tím si stojím.
Re: WorkShop 21.3.09
Re: WorkShop 21.3.09
Tak teď už skutečně "teoreticky" vím, proč jsem se, ačkoliv nemohl, nezúčatnil WS-0. Chápu sice "profesionála" Pav1a, ale já, narozdíl, jsem BYL a BUDU vždy AMATÉREM ! Pro mne bylo a bude jediným kritériem OBSAH. Pro mne dělají OBSAH živí lidé-nálada, krajina a s nimi to vše okolo. Technické hrátky (AVID je určitě umí) jsou pro mne mimo. Asi tedy nebudu ani příště. Vy máte jiná zadání - kritéria - já také. Nebudeme si tedy překážet. Stejně všem přeji jen to nejlepší světlo a dobrý záběr ...
Re: WorkShop 21.3.09
expozice - jj, všiml jsem si v závěru, jak kolem pomalu blízko přejede to černé auto, jak automat poslušně odcloní :-) . (Jinak jsem to shlédl znova, druhá půle toho spodku už je ok, problém je cca ta pasáž od přechodu dolů k prvnímu průjezdu kolem šéfa kaskadérů (Appalacio :-)) . Zkus to mezi celý vystřihnout a máš to hotový .-) ). Ale to předtím i konec je tak pěkný, že jsem to prostě musel říct :)) .
Re: WorkShop 21.3.09
O manuální expozici se zde moc hovořit nedá, vhledem k tomu že na tom sedí (zatím) jen HV20, která má vše přes menu - na to většinou není moc času. Co se týká zoomu - k tomu a vůbec k ovládání kamery mi slouží na stabilizátoru umístěná "dálka" (u levé ruky) ale ovládání zoomu na kameře je citlivější a někdy dávám přednost tomu. O strašení lidí se nebojím, je to sice větší a nezvyklé ale lidi si docela rychle zvyknou a berou to jako jakousi "známku profesionality".
Re: WorkShop 21.3.09
jj, konstrukce vypadá "v reálu" nepoměrně velká (k poměrně malé kameře), ale výsledky podává excelentní, to se musí nechat. Záběry jsou opravdu velmi příjemné, klidné. Dokážeš z toho rychle ovládat manuální expozici, případně přiblížení? A "nestraší to" někdy trochu lidi před objektivem .-) ? Jinak to funguje velmi dobře, bez debat.
Re: WorkShop 21.3.09
Co se týká techniky: Canon HV20 s ext. Rode VideoMic, to vše na ramenní opěrce (viz. str. 6 zdejších kamerových aktualit 23.10.: PROFI-stabilizátor). takže asi tak :-))
Re: WorkShop 21.3.09
K Vegasu, Ediusu, Premče - to je jedno .-) . A neohánějte se pořád těmi profíky, je mnoho lidí, kteří umí mnohem mnohem víc, než my na WS přítomní. Takže spíš bych hovořil o vzájemné výpomoci .-) .
Re: WorkShop 21.3.09
Co půjde to zkusím opravit a dotáhnout. Dám na profíky... Bohužel PS má svá omezení... Pomalu se blížím k Vegasu :-))
Re: WorkShop 21.3.09
(co ta kamera, upřesníš ten typ, pak způsob natáčení - opěrka, stativ, z ruky? Pro druhé je to jistě inspirativní)
Re: WorkShop 21.3.09
Ona tak nešastná zase není, jen ty před ní jsou prostě o pěkný kus hezčí .-) . Je to fakt pěkný, takže by to stálo za dotažení :-) .
Re: WorkShop 21.3.09
Každopádně děkuji všem co mi jenom naznačí co by se jak dalo udělat líp, jsem jen AMATÉR a každý názor je pro mě velkým přínosem. Jak bude trocha času tak se na to kouknu a co půjde to překopu - vím - ta nešastná 3 část - na tu jsem měl míň času.
Re: WorkShop 21.3.09
Jen malé zpřesnění, aby nenastala mýlka :-) .
Re: WorkShop 21.3.09
for Pavel, však si tě jen za tvé dobré rady dobíráme, respk. já .-))) nikdo rád neslyší kritiku, ale psal jsem to několikráte, pokud je to konstruktivní kritika, tak je na místě a z tvé strany je to rada od profíka, takže to ber na oplátku jako špičkování .-))))) A rada pro ostatní, kdo se nedokáže odprosit od svého prvního nápadu a nedokáže svoje video předělat třeba 10x, tak neví, co to je točit .-)))
Re: WorkShop 21.3.09
Pánové, napsal jsem vícekrát a důrazně, že se mi to VELMI líbí - tak prosím nědělejte dezinterpetaci, že "vše je špatně" .-)) . Ale - jelikož jde o WS ;) - pak se snažím přidat i zcela konkrétní připomínky, které mohou pomoct. Z vlastní zkušenosti totiž vím, jak jsou nekonkrétní výhrady mnohem hůře dešifrovatelné (pro toho, kdo jde "s kůží na trh"). Ta třetí část je skutečně o dva řády níž, než ty předchozí, nahoře na louce bylo pár drobností, které jsem zmínil .-) (první drobná věc je cca po třetí minutě, do té doby je to zcela bez jakýchkoliv negativních postřehů :-) ). Fakt pěkné, ta spodní louka je ale jinde, to se stává :-) .
Re: WorkShop 21.3.09
no mě vždy fascinuje, jak Pavel napíše, video dobrý až na .. a pak celé špatně .-))))))) takhle jsme to měl ve škole a odcházel jsem zcela zdrcen .-)))... Ale člověk na konec musí uznat, že Pavel má ve všem pravdu. Je to prostě oko profíka, který na věc nahlíží z pohledu účelnosti, délky, kvality záběrů. Osobně bych nebyl tak kritický, bral bych to spíše z pohledu určení, komu to video bude sloužit, ale s přihlédnutím vždy k tomu, že i kdyby to bylo pro jednoho nenáročného človíčka,, tak se máme snažit co nejvíce. Já bych tedy spíše jen poznamenal tu délku a možná bych ladil trochu ty střihy. Někde bych je usekl o fous dřív, aby tam nebyli vidět kameramani, např já .-)) jak si čistím kolena .-)). Jinak dík za ten crash test.. .-)))) vyšel jsem z toho docela dobře, obával jsem se divokých kreací ve zpomalovačce, opakované vracečky atd .-)))))))))) Video hezký, určitě budou kluci s Audi klubu koukat............. for bd. své DVD jsem zabalil a odeslal, takže dle hesla pošty.. dnes podáte, zítra dodáme, to tam do týdne máš .-))
Re: WorkShop 21.3.09
Pave1 mě předběhl, ale já mám kapku odlišné "hodnocení":-) Stáhl jsem tu větší verzi a musím napsat (subjektivně), že to Vítek udělal VELMI líbivě pro běžné diváky, kteří by si takové záznamy objednali a zaplatili. Hlavně okna s různými pohledy jsou IN. částečně jinak souhlas s Pavlem, ale po vteřinách to rouhodně rozebírat nebudu. Audiňáci budou mít radost... :-D)
Re: WorkShop 21.3.09
Re: WorkShop 21.3.09
Sice později ale přece: Jdu s kůží na trh, něco jsem postříhal a tak se jdu podělit s veřejností o video z Dobrušky. Tady jsou odkazy na dvě velikosti: http://www.dvvideo.cz/dobruska_celek_male.mpg (191MB) nebo http://www.dvvideo.cz/dobruska_celek.mpg (330MB). Jen tajně doufám že mi profíci neutrhnou hlavu... Kritiku vítám. Díky
Re: WorkShop 21.3.09
for Pavel1, tvého názoru si vážím, připomínky jsou věcné a hlavně pravdivé.... tím neříkám, že je uposlechnu .-))))). Nejlepší pro amatérské kameramany a střihače, je konstruktivní kritika. Nehledě, že i pro mě je nová věc, stříhat více kamer. Pořád se učím a zkouším nové věci. A hlavně beru to, že veřejná debata nad konkrétní věcí, je přínosem i pro ostatní.
Re: WorkShop 21.3.09
Máš to pěkný, ber to jen jako inspiraci .-) . Co se týče stabilizace, tak já ji použil jen v tom posledním záběru, jinde to nebylo nutné., i ten konec by se bez ní taky obešel. Ale jistě někdy pomůže, takže je fajn ji umět.
Re: WorkShop 21.3.09
for Pavel1.. ještě jedna věc... vzal jsem si příklad od tebe a použil jsem přes Vegas plug-in MercXpert (mercalli)- stabilizace obrazu. Normálně stabilizaci nepoužívám, mám rád i přirozený třes kamery, ale tak nějak jsem to zkusil a docela slušné výsledky. Na WS2 předvedu, bude-li zájem. Velmi jednoduché a integrované ovládání, rychlost přepočtu velmi slušná, kdo chce porovnat, nech mrkne na první verzi klipu a druhou, většina záběrů je shodná, v druhé verzi je použita stabilizace (rozdíl je zejména v zoomu v obrazech, nebo jsou takto maskovány okraje po stabilizaci).
Re: WorkShop 21.3.09
jj, většinou s tebou souhlasím, špekuloval jsem zejména nad tou střední pasáží.. opakující se záběry jsou úmyslné, jakoby vychutnání si daného prvku, který se mi docela líbil. Magic Bullet mi to dost zjednodušil, nebo použil jsem jeden, co se podobal tvému nastavení barev. Ohledně délky. Udělal jsem kompromis mezi krátkým klipem (5min) a dlouhým (původně 8min), ponechal jsem 6min. Hlavně za účelem, že záběry jsou spíše určeny konkrétní skupině, která vše zná, takže aby si vychutnali tu jízdu .-). Být to apriori pro širokou veřejnost, tak není o čem diskutovat a celé to mohlo být do 4min. Závěrem, s tvým komentářem souhlasím, některé prvky jsou záměrné, nad ostatním popřemýšlím. Díky za reakci.
Re: WorkShop 21.3.09
(případně kromě falešných zoomů / resizů by u těch podobných záběrů nebylo od věci zvážit v tomhle případě i multiscreeny, celkem by se do toho hodily - jen to znamená hodně práce .-) )
Re: WorkShop 21.3.09
Pěkný, dal jsi na to Magic Bulet .-) ? Přesto bych měl dvě drobné připomínky - místy jsou tam dva druhy zmatků (nepřehledností), které plynou ze stále (podle mě zbytečné) délky: 1. jsou tam místy nepříjemné skoky přes osy (nemusí být zcela dodržená jednota pohybu, ale i chaos má svá pravidla .-) ), 2. Jsou tam zbytečné (nefunknční) "časové" diskontinuity (nejednostnosti), kdy diváka zavádíš do poměrně dlouhých opakovaček, které ale nemají novou informaci - jasný smysl (například mají podobnou velikost, záběry jsou si velmi podobné, snímané jen z nepatrně jiného úhlu, klidně bych tam udělal radši falešný nájezd resizem např). Tím ztrácí dílko linku, "dynamičnost změn" působí tak místy samoúčelně (jakoby za každou cenu). Jsme jistě zbytečně přísný, vím .-) , ale většinu středních pasáží bych zjednodušil, např. zbytečný pohyb u statických záběrů zklidnil (např. zpomalením, viz úvod - prostřih haupny), apod. Konec i začátek je skvělý (jen bych zkusil vypustit nebo lépe seřadit záběry přes osu), ty závěrečné průjezdy zblízka mají pak skvělou sílu! Otázka ale zní, jestli i tady není "méně o trošku více". Jak by řekl mistr hororů - někdy náznak je působivější než "dlouhé viditelné záběry" hrůzy .-) . Stejně tak bych asi zkusil vybrat ty zcela nejefektnější záběry (a krátké pasáže) a zbytek bych zkusil výrazně zjednodušit a zpřehlednit. Umocnilo by to dle mého jejich sílu víc, než ta (někdy mírně samoúčelná) kvantita .-) . Tolik pár řádek, jednotlivé záběry jsou střižený perfektně, ta skladba je ale místy zbytečně nepřehledná či dlouhá, ty superperly se tak někdy trochu i ztrácí, než zdůrazňují .-) .
Re: WorkShop 21.3.09
Druhá verze klipu zde http://tinyurl.com/cwmtey velikost 60MB (nižší rozlišení), aby se to lépe stahovalo.
Re: WorkShop 21.3.09
for Eda.. ohledně té HDD kamerky.. no použil jsem jen jeden záběr, protože byl hooodně podařený, řekl bych asi nejlepší záběr ze všech. Ostatní záběry byl nepoužitelné z důvodu velkého třesu. Asi bych je dokázal opravit, ale měl jsem bohatý výběr z jiných. Porovnávání s ostatními (kvalitou obrazu) to asi moc nejde, protože to nebyly stejné podmínky při stejném nastavení. Dále výstup byl v nestandardním formátu, musel jsme několik minut laborovat co s tím, takže jakoby další překážka v použití. Co se týče rozlišení klipu atd. je to jen ukázka pro net, takže jsem to moc neřešil, šlo spíše o obsah. Pokud tam nevidíš lidi (nás točiče, asi bude lepší napsat kameramany.-) ), tak to je záměr. Vzhledem k tomu, že jsem si ten klip pouštěl asi tak 20-30x, takže vím o každém detailu, takže buď to byl záměr nebo jsem si zdůvodnil proč tam je ten či onen prvek .-) U chybek spoléhám na to, že je nikdo jiný neuvidí nebo rendering mi trvá přes 6hod a chápete, že oprava každé blbosti se pak vcelku protáhne .-)))))) (předejdu případné otázce a je to dlouhé díky použitým filtrům). Forma klipu je pouze o osobní preferenci, kdy já zase mám rád trochu více akčnější video, ale ne za každou cenu. A zejména dávám absolutní přednost obsahu, před kvalitou obrazu, takže použiji i klidně špatný (obrazově) záznam, když má pro mě v tu chvíli velkou vypovídací hodnotu. Jinak Edo, rozdíly v kompozicích atd. moc nemůžou být, když si uvědomíš, kde a jak byly rozestavěny kamery a bereš v potaz to, že záběry nebyly dopředu nachystané. Při dodržení standardních zásad točení mi pak vychází dost podobné záběry .-))).
Re: WorkShop 21.3.09
Už jsem to někde psal: Neoplývám příliš časem. Teď jedu na Moravu točit veledůležitý projekt (mlask, mlask), pak musím "udělat" dvě bohaté svatby. Jedna nevěsta mi vyhrožuje, že asi dřív porodí, než ze mne dostane DVD. Naproti tomu ta auta snad nikam nepospíchají. A ještě informace od majitele louky: "Louka se musí občas projet mechanizací, aby se provzdušnila a aby se roztrhaly nežádoucí mechy a lišejníky. To jsem si myslel, že to bude horší..."
Re: WorkShop 21.3.09
Edo, "videorapeřině" jsem se vyhnul zcela záměrně .-) (ale romantismem bych to já nenazval, ruchání luk auty nebude nikdy romantické, v pravém slova smyslu). Osobně jsem se spíš snažil právě o ty dlouhé záběry, použitelné v kuse (kdy pracuje především zoom - "nepozorovaně", ale neustále tak, aby blízké i vzdalující se auto mělo cca neustále stejnou velikost - s vyjímkou těch dynamických nájezdů na kola). Tak díky za info, přeju ti klidné cesty tam po venku a těším se na další videa od dalších účastníků (Bobe, ty to máš v popisu práce .-) ).
Re: WorkShop 21.3.09
appalacio - video jsem konečně stáhnul a shlédl a líbí se mi jak to odsejpá, hudba to jen podtrhuje a jednoduchý střih mám nejraději:-) Jen škoda, že není to HD video alespon trochu HD, třeba jak Pavlovo - 960x540 (540 je 1/2 z 1080i, což zaručí méně nepřesností v renderingi) a škoda, že opět pracujeme s PAR 16:9, namísto přímo s rozlišením 16:9!!! Chibí mi tam občas pohled na ldi, ale proti gustu... ------------------------------------- Apropo 1. záběry jsou z kolegovi mnou doporučené malinké-dlaňové HDD FullHD kamerky JVC HD6, i když na malém rozlišení to již nelze posoudit, myslím, že přechod mezi A1 není drastický ne? Jak to vidíš při střihu? (a to mě mnozí odrazovali od ní...) ----------------------------- Pavel1 - prostě romantik se v Pavlovi nezapře. :-) Pro někoho (spíše mladší generace) bude působit pavlův střih a tím děj možná příliš romanticky a tím pádem pomalý - tedy myslím na to, že je to skoro závodění, já mám ale také raději méně divoký obsah videa a raději se rozhlížím po obraze, což mi HDV ještě více umožnuje, objevit tam plno dalších věcí i v pozadí. ------------------------------------- Obecně jsemčekal větší rozdíly ani né v kvalitě obrazu technicky -rozlišovací schopností a hlavně barevným podáním, ale v kompozicích a expozici jednotlivců, kdy jen jeden má trocu tmavší záběry jen proti sluníčku , kdy se nejspíše nechal řídit automatikou a ta udělá vždy tmavší kontury až jen siluety. (protisvětlo). ------------------------------------------- Já nemám čas ani stáhnout svoje video do PC... Jen sem mrknu, někdy jen z mobilu a už zase někam pospíchám po cestě po Madarsku a Německu... za humna - do Brna :-) Tak někdy zase. Dobré světlo přeji!
Re: WorkShop 21.3.09
Pro Vivog - však něco zkus šmiknout (a přivez to třeba příště). Na tmavý obraz je dobré si zesvětlit monitor - fórek :-) (ale jistě by se ty záběry z mé kamery daly trochu srovnat, především barevně, jde to celé malinko do červena, nastavil jsem "teplotu" do oka). Ale nechal jsem to schválně "hrubé", nic tam upravované není. Díky za reakci.
Re: WorkShop 21.3.09
Appalacio, tak jsem shlédl tvůj výtvor .-) . Je to pěkně stříhané, úvod i závěr mají skvělou dynamiku, je znát těch více kamer. Jediný problém je tak délka a místy střihová skladba - chce to zkrátit tak na polovinu a vyhodit některé duplicitní (či triplicitní a spol) záběry (nechat jen ty, co mají skutečný smysl a něco nového nabízí). Pak by to chtělo ještě trochu barevně srovnat (já zasekl tu spodní louku trochu do červena, jasově je správně, ostatní jsou rozházení jasově - místy dost - a často jdou i do modra). Kdybys to trochu zkrátil, bylo by to PERFEKTNÍ ;) . Dík za pěknou podívanou (i vlídné komenty směrem k mé ukázce).
Re: WorkShop 21.3.09
Pani, tak som si pozrel obidve zostrihane videa a priznam sa predtym nez som tak spravil som chcel skusit daco postrihat aj z mojej kamery, ale ked vidim na akej urovni su vase videa ani sa nebudem pokusat, lebo by to bolo kvalitativne o 10 urovni nizsie :) (nie len kvoli neHD kamere). Pave1 ma naozaj velmi pekny obraz co sa tyka farieb. Neviem ci to je monitorom na ktorom som pozeral video ale zdal sa mi trochu pritmavy. Ale skutocne pekna pracicka. Je vidno ze sa vyznate vo fachu. Dik za pekne video.
Re: WorkShop 21.3.09
Dík (já je fakt nerad točím, zvláš na loukách .-) ). Je to rychlovka (jak natáčení, tak sešmik), ale snažil jsem se. Tak alespoň něco, má troška do mlýna.
Re: WorkShop 21.3.09
for Pavel1.. a ty pak něco říkej o tom, že nerad točíš auta .-)).. je to perfektní....
Re: WorkShop 21.3.09
Ta slíbených pár záběrů z mé XH-A1 je zde (v sestřihu jsou záběry jen mé kamery; vymažte případné mezery) - http://www.videoproduce.cz/images/Dobruska_auta.wmv (114MB, asi 5min).
Re: WorkShop 21.3.09
Mildo dík za info, už jsem právě zapomněl, s čím jsi točil. Appalacio, barvy prostě srovnávám v třícrstém barevném korektoru (většinou stačí srovnat středy, max. lehce vejšky, napřed to ale srovnej jasově pomocí křivek .-) ).
Re: WorkShop 21.3.09
for milda.sr K výtkám, jj souhlas, uvažuji o zkrácení, vrchní louku chci rovnoměrně mezi všechny auta, takhle tam má jedno víc prostoru, dolní louka - zkrácení, uvidím, ale jízda po břehu a to rozostření (nebyl záměr kameramana), ale mě se to tam líbí moc .-)). Já jsem rychlej v začátku .-)), teď musím dát taky pár dní voraz, pak na to vlítnu. Je to spíš pro ty, co tam nebyli a pro bd. aby viděl, že na to neprdíme .-). Jinak musím říct, že barvy v obraze od Pavla1 (spodní louka), jsou prostě úchvatný, je to sice mimo reál, ale mě se ty barvy prostě líbí.-))Aby to zde nezapadlo, potřebuji poradit, nebo jak to řešíte vy, ohledně různých barevných schémat v obrazech jednotlivých kamer. Potřebuji to trochu srovnat, nebo, některé záběry jsou dost mimo rozumný průměr. P.S. na tu srážku asi udělám speciální sestřih a půjdu s tím někam do fabriky Audi na testování vozů, třeba se jim to bude hodit .-))))))))))
Stránky